Kullanıcı Adı

Şifre


          Şifremi Unuttum?



İletişim

  • 0216 550 46 26
  • 0531 409 17 67


Etiket Bulutu

İstanbul Özel Ders sarkaç çeşitleri hatira ani nedir analitik geometri simetri bakraç gübrelenme naat içki defterhane gök gözlü nam almak atp arşınlama fiş oksalat sıcaklık arındırmak öz gecmiş hazırlama akseptans elektirik elemanları trt tarihi yumak rünik amansızca makamlar zamanda yolculuk projesi yetişkinler tartma gıda stajı sorumsuz paramagnetik macellan slayt angın enflasyon ve büyüme analiz-4 Afganlı çınarlı matematiğin günlük hayattaki yeri ve önemi atatürkün yaptığı değişiklikler faz elektrik Duma fadiş kitap özeti kalın cidarlı silindir akşam saati potlaç caber kalesi humbara alternatif enerji dünyadaki iklim cesitleri yasama hakki deli olmak atatürkün liderlik anlayışı geleneksel sanatlarımız statik elektrik günlük yaşantımızda kullanılan bileşikler bileşik nedir peter bürger eğitimde bilgisayar uygulamaları tavaf orta boy haraç bilgisayarın çalışma prensibi sekiz tek kum hacim hesabi otel organizasyon şeması 2. sınıf toplama atatürk sosyal bilimler felsefe astar asit fenik the piano haller tereke basit faiz hesaplama çatışkı emek piyasaları 25 mayıs etik günü azınlık nedir madde ve esneklik ali osman atak hayatı azalma nedime kirli çıkı ahçıbaşı ağaç nemi hidrofobi odacık balık pulluluk hastalığı eski ölçü birimleri poca konuşma becerisi biokimyasal nedir asitler araç kullanma talimatı osmanlı eğitim kurumları birinci sınıf tacir olabilmenin unsurları proteinli yiyecekler mastitis kabadayı


TİATRO


Ödev Bilgileri

 Sayfa Sayısı : 7 Sayfa
 Dökümanın Dili : Türkçe
 Döküman Türü : Word Dökümanı
 Kaynakça :
 Resim/Şekil :
 Tablo :



Sitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen iletişim mailimizden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için mesajınıza dosya numarasınıda ekleyerek bize yardım merkezinden gönderebilirsiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No: 111360 - | Yardım Merkezi için Lütfen Buraya Tıklayınız

Eğer üye iseniz giriş yapıp dökümanı indirebilirsiniz.


Ödevin Özeti

Karagöz
Gölge oyunu olan Karagöz, karanlıkta beyaz bir perdenin arkasında yakılan ışıkla, deriden kesilmiş ve renklendirilmiş insan ve hayvan tasvirlerinin perdeye aksetmesi şeklinde oynatılmaktadır.
Karagöz, deve veya manda derisinden yapılan tasvir adı verilen insan, hayvan veya eşya şekillerinin çubuklar yardımıyla arkadan verilen ışıkla beyaz perde üzerinde hareket ettirilmesi esasına dayanan gölge oyunudur. Oyun adını, baş kişisi olan Karagözden almaktadır.
Geleneksel Türk tiyatrosunun önemli türlerinden biri olan Karagöz, Perde Oyunu, Gölge Oyunu, Hayal Oyunu gibi isimlerle de anılmıştır. Tasvirlere hareketle anlatım kazandıran ve ses veren kişi aynı kişidir.
Yavuz Sultan Selim çağının güvenilir yazılı kaynaklarına göre gölge oyunu XVI. asırda Türkiyeye Mısır’dan gelmiştir. XVII. asırda teknik ve muhtevada millî özelliklere bürünerek Karagöz adını almıştır. Bu oyunun iki önemli kişisinden biri olan Karagöz açık sözlü sade bir halk adamıdır. Hacivat ise, okumuş, dalkavukluğa yatkın, çıkarını bilen bir kişidir. Bunların dışında konulara göre rol alan yardımcı tipler vardır.
Karagöz oyunlarında çoğunlukla toplum yaşayışının ve kişilerin aksak yanları işlenmekte ve güldürü havası içinde sergilenmektedir. İstanbul Türkçesinin dışındaki farklı şivelerle, taklit ve yanlış anlamalarla güldürü unsuru sağlanmaktadır.
Gölge oyununun kaynağı Güneydoğu Asya ülkeleri olarak kabul edilir. Türkiyeye gelişi hakkında ise değişik görüşler vardır. Bunlardan birisi Orta Asyada kor kolçak, çadır hayal olarak bilinen oyunların gölge oyunu olduğu ve oradan göçlerle Anadoluya getirildiği görüşüdür. Diğer görüşe göre 1517 yılında Mısırı alan Yavuz Sultan Selimin Türkiyeye getirdiği gölge oyunu sanatçıları yolu ile girdiğidir.
18. yüzyıldan itibaren kesin biçimini alan Karagöz, halkın en sevilen eğlence türlerinden biri olmuştur. Karagöz, tek sanatçının yeteneğine bağlı olarak oynatılır. Perdedeki tasvirlerin hareket ettirilmesi, değişik tiplerin seslendirilmesi, şive ve taklitlerin hepsi bir sanatçı tarafından yapılır.
Karagözde işlenen konular komik öğelerle verilir. Çifte anlamlar, abartmalar, söz oyunları, ağız taklitleri belli başlı güldürü öğeleridir.
Hacivatın semai söyleyerek perdeye geldiği, perde gazelini okuduktan sonra Karagözü çağırdığı ve Karagöz’le Hacivatın kavga ettikleri giriş bölümüne “mukaddime” denir. Bu bölümde Hacivatın söylediği perde gazelinde oyunun bir öğrenme aracı ve gerçeklerin göstergesi olduğu belirtilerek felsefî ve tasavvufî anlamı vurgulanır.
Muhavere bölümünde, bu oyunun baş kişileri olan Karagöz ve Hacivat arasında geçen salt söze dayanan olaylar dizisinden sıyrılmış somutlaştırılmış ikili konuşma yer alır. Muhavere tekerleme biçiminde de olabilir. Bu bölümde Karagöz ve Hacivatın kişilik özellikleri ve yaratılış açısından birbirlerine karşıt özellikleri vurgulanır. Muhavereler oyunla ilgili olabildiği gibi, ilgisiz de...
- Üye olup tamamını bilgisayarınıza kaydedebilir, üzerinde değişiklik yapabilir, yazıcı çıktısı alabilirsiniz.