abone ol




Kullanıcı Adı

Şifre


          Şifremi Unuttum?




İletişim

  • 0216 550 46 26
  • 0531 409 17 67


Etiket Bulutu

İstanbul Özel Ders yasa klavye gençliğe hitabesi açıklaması huysuz mahzun mahzun aşıt tolstoy savaş ve barış telaffuz imgelenme bilgisayar ve temel bileşimleri çıkış kabahatli güzel dut pekmezi külliye milin tanımı tahvil 2006 resimleri boy boy elektrostatiğin uygulama alanları doğrulu açılar atatürkün fen bilim ile ilgili görüşleri avusturalya amfoter maddeler göz önünde kıbrıs insan hakları çok katlı sistemler ve frekans rasyonel çıkmış öss soruları ah etmek edirne tanıtımı akrepler nasıl kediler ayni yilda kac kere hamile kalabilir dallanmak yer mantarı çarpanlarına ayırma lâf yok! ölümsüz ece homejen esnek elektromagnetik indüksiyon demir yolunun dış ticarete etkisi geçişme elektroliz deney raporu mızıkacı islamda sosyal adalet viya bağlantı elemanı tanımı şeritli kurum içi iletişim mukavemet ölçme cihazları cumhuriyet ile kazanılan hak ve hürriyetler idrar kesesi kasları başvuru sw gaz kromotoğrafisi heyelanlar hidroli toplumsal alanda yapılan inkilaplar ic organlar ve görevleri yapılabilirlik sabitleşmek köklü sayılar ve işlemler akil baliğ olmak perdah kapris ana yol kornet muştulu dokuma staj eğitim kompleksi debil anlattırmak püre kalıp+pres dağıtıcı el ve güç aletleri çökelek azınlıklarda ticaret zikzak makinesi davranmak köşeye oturmak ev otomasyon sistemleri su tankı yalıtkanlık fiziksel olaylar va insana etkileri 1.1. siyaset kavramı siya şantiye algılanma özetler yoğun teker yadırgatma alçı taşı cumhuriyet döneminde eğitim hatice hatun hazım makam araçları ıskonto etmek hıdroklorık asıt


MACHIAVELLI NİN PRENS(HÜKÜMDAR) KİTABI ÜZERİNE İKTİDAR AHLAKI TARTIŞMASI


Ödev Bilgileri

 Sayfa Sayısı : 10 Sayfa
 Dökümanın Dili : Türkçe
 Döküman Türü : Word Dökümanı
 Kaynakça :
 Resim/Şekil :
 Tablo :



Sitedeki dosyalar üye olmak için öğrencilerin gönderdiği dosyalardan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim amaçlıdır. Bu dosyaların tümünün editörden gözden geçirilmesi yoğun bir emek gerektiğinden, gözden kaçmış olanlar olabilir. Ayrıca bir üyemiz tarafından gönderilen bir dosyanın telif hakkına tabi olup olmadığını her durumda tespit edemeyebiliriz. Böyle bir durumu fark etmeniz halinde lütfen iletişim mailimizden bize durumu bildirin. Siteden kaldırılması için mesajınıza dosya numarasınıda ekleyerek bize yardım merkezinden gönderebilirsiniz. İlgili dosya 48 saat içerisinde derhal siteden kaldırılır.. Telif haklarına gösterilen özen konusunda bize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz..
Dosya No: 9124 - | Yardım Merkezi için Lütfen Buraya Tıklayınız

Eğer üye iseniz giriş yapıp dökümanı indirebilirsiniz.


Ödevin Özeti

EGE ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ MACHIAVELLI PRENS (Hükümdar) Kitabı Üzerine İKTİDAR AHLAKI Tartışması Asiye Şenocak Danışman: Yrd.Doç.Dr. Baki CAN -2002- Niccolo Machiavelli Niccolo Machiavelli (1469-1527), bir Floransa vatandaşıydı. Politik liderlere iyi niyetle kötülük yapmaya hazır olmalarını öğretmiştir.(1) Ona göre, iktidarı ellerinde tutanların rejimlerini devam ettirebilmeleri için her çare ve vasıtaya başvurmaları mubahtır. Bugün bile ikiyüzlülük ve ahlaksızlık söz konusu olunca akıllara ilk onun adı gelir. Acaba Machiavelli böyle bir kötü şöhreti gerçekten hak etmiş midir? Etmese Bile gayeye varmak için takip edilen kurnazcasına, şüpheli ve aldatıcı yollar için Machiavelli kelimesini kullanmaktayız. Egemen, olağanüstü hale karar verendir Carl Schmitt Giriş Machiavelli, siyaset ile etik problemin antik çağdan bu yana ikinci kez kesiştiği ünlü metnin, yani hükümet etme teknik ve prensipleri ile ilgili Hükümdar adlı kitabın yazarı olarak bilinir. Bu ikinci kesişme modern siyasi anlayışların kaynağında yer alıyor. Floransalı bu devlet sekreterinin iktidarla ilişkileri her bakımdan sorunluydu. Titus-Livius üstüne denemeleri Hükümdara paralel okunduğunda onu demokratik-cumhuriyetçiliğin yandaşı görünümüne büründürmektedir.(1,a.g.e) Hükümdar ya da Türkçe çevrimlerindeki diğer adıyla Prens (Orijinal adı: Il Principe), Machiavellinin pek bilinmedik bir yönünü, masalcı, hikaye anlatıcı karakterini dışavuruyor. Ortaçağı sona erdiren Rönesansın duyarlılıklarının ürünü olan hikayeler bunlar ve yer yer Boccaccionun, Dantenin izlerini ve şiirsel tatlarını hissedebiliyorsunuz. Rönesans edebayatı hikayeciliği genel olarak pedagojik tavırlı bir ahlak eğitimi amacıyla kullanır. Batı uygarlığının en büyük politik kuramcısı ve askeri bir düşünürü olan Machiavellinin bu kitabindaki hikayeleri de bu gelenekten; insan budalalıklarının, tiranlığa boyun eğişin, ahlaki çöküşün imajlarının alaycı tasvirinden uzak değildirler. (1,a.g.e) Machiavelliye göre adalet güçlüden yanadır. Bu büyük siyaset felsefesi eserinde yazar, çeşitli devlet tiplerini, bu devletlerin çeşitli kuruluş biçimlerini (güç, hainlik, talih, vb.) ve bu devletleri korumanın çeşitli yollarını inceledi. Hükümdarın erdem ve kusurları; sevgi mi yoksa korku mu uyandırması, sözünü tutması mı yoksa tutmaması mı gerektiği gibi sorunlar, hep bu açıdan ele alındı. Machiavelli, hükümdarın bazı erdemlere sahipmiş gibi görünmesi ve gerektiğinde olduğundan başka türlü görünmeye ve aldatıcı bir görüntü sergileyebilme yeteneğine sahip olması gerektiği düşüncesini işledi. İyilik ve kötülük, hükümdarın simgelediği yurdun yüksek çıkarına bağlı olmalıydı. Prens, çağımızın da en önemli çelişkilerinden birini gündeme getirir; doğru ya da yanlış kavramları yalnızca çıkarlarımızın ve gücümüzün bir yansıması mıdır, yoksa doğal ya da tanrısal düzenin nesnel bir sonucu mudur? Halbuki... - Üye olup tamamını bilgisayarınıza kaydedebilir, üzerinde değişiklik yapabilir, yazıcı çıktısı alabilirsiniz.